Zamyšlení: 101. Jste pro-life nebo pro-birth?

Zamyšlení o naší odpovědnosti vůči dětem.

Zamyšlení: 100. Jste pro-life nebo pro-birth?

Zamyšlení

Jste pro-life nebo pro-birth?

Chtějí stoupenci pro-life jen aby se děti narodily – nebo aby po narození žily (pro-birth)? Zastánců podpory dětí po narození je velmi málo.

Když jsem slyšel, jak mi několik lidí skálopevně říká, že jsou „pro-life“, obvykle jsem se jich nejprve zeptal, zda jsou proti trestu smrti – sám jsem sloužil jako kaplan ve státním vězeňském systému a věděl jsem o nespravedlnostech trestu smrti v naší zemi, a to jak jde o zabíjení nevinných lidí, tak i o neúměrný počet z menšin odsouzených k trestu smrti.

Ale dnes bych chtěl povzbudit lidi, kteří tvrdí, že jsou „pro-life“, ale ve skutečnosti slovně i finančně podporují postoj „pro-narození“. 

Mám několik přátel, kteří usilují o to, aby každé těhotenství vedlo k porodu, ale nezdá se, že by se zajímali o šestkrát více dětí, které v našem světě každou minutu umírají hlady. 

Staráme se hlavně o to, aby se děti narodily, ale pak jim jenom popřejeme, aby se jim dařilo?

Prosím, nedávejte mi ihned nálepku. Věřím ve zrození a věřím v Boží vůli pro život. Ale chci se ujistit, že pozorně nasloucháme teologickým předpokladům, které o narození a kojencích vyvozujeme – kvůli tolika Božím dětem, které v našem světě každý den umírají – kvůli rozhodnutím, které stále děláme, a kterými nepodporujeme život dětí po narození.

Moje víra a tvrzení jsou následující. Můžeme vycházet z těchto předpokladů:

  1. Bůh nám dal schopnost a výsadu podílet se na stvoření života tím, že nám poskytl nástroje pro rozmnožování (sperma a vajíčko); 
  2. Bůh nám také poskytl odpovědnost, moudrost a volbu, abychom se sexuálně intimně sblížili; 
  3. Bůh nám dal svobodu provádět naše vlastní činy, ale ne všechna sexuální sblížení byla Bohem zamýšlena (Jen proto, že sperma vstoupilo do vajíčka, neznamená, že to Bůh chtěl nebo chtěl nový „život“); 
  4. V nekonečné Boží moudrosti jsme dostali prostor času, než život „začne“ (život „nezačíná“, když spermie oplodní vajíčko, ale o několik týdnů později, když můžeme potvrdit známky „životaschopnosti“ plodu); 
  5. Bůh činí svou vůli pro děti, které se narodily, aby žily.

Jsme tedy jako věřící pro-life (pro život) nebo pro-birth (pro narození)? Chceme, aby se děti jen narodily nebo aby prospívaly a žily dál? Je naše podpora nevinným malým dětem omezena jen na jejich příchod na svět – nebo dál?

Vyzývám vás, abychom byli velmi opatrní, když používáme termín „pro-life“.

Zavázal jsem se využívat více zdrojů, které mi Bůh poskytl, abych přispěl svým dílem k zamezení hladu a smrti na dobré Boží zemi – počínaje dětmi.

Zde je dvanáct “biblických” organizací, kterým důvěřuji a pravidelně je podporuji. Najděte si prosím tu svoji: 

  • Bread For the World
  • CARE
  • Feed the Hungry
  • Food & Water
  • International Rescue Committee
  • OxFam
  • Partners in Health
  • Rise Against Hunger
  • Seeds
  • UNHCR
  • UNICEF
  • a vaše místní potravinová banka

Daniel Bagby

Daniel Bagby

Daniel Bagby

Daniel G. Bagby odešel do důchodu z baptistického teologického semináře v Richmondu (Baptist Theological Seminary at Richmond) jako profesor Pastorační péče Teda Adamse. Předtím sloužil 28 let jako kazatel a šest let jako kaplan ve vězeňských systémech.

-krk-

Vyjádřené názory jsou výhradně názory autora.

Můžete také navštívit naši facebookovou stránku Baptisté – Česká republika nebo facebookovou skupinu Zpravodaj baptistických sborů