Teologie: 102. Smutné důsledky teologie konce světa
Teologie
Smutné důsledky teologie konce světa
Smutné důsledky teologie konce světa a zábavy mého mládí
Když jsem vyrůstal v baptistickém sboru, fascinovala mě teologie posledních časů. Až v pozdějším věku jsem si uvědomil, jak ahistorická a nevědecká je většina této teologie.
Četl jsem sérii Left Behind a sledoval filmy jako Zjevení a Soužení, v nichž vystupovali Jack Van Impe a John Hagee. V mém sboru jednou přivedli člověka, který nám řekl, že je naprosto přesvědčen, že k vytržení dojde ještě ten rok, což bylo někdy v roce 1998. V té době byl nepřítelem Bill Clinton, který se chystal pronásledovat křesťany.
Tyto filmy se později staly pro mě a mého kamaráda ze skupiny mládeže poněkud směšnými. Zašli jsme tak daleko, že jsme si na filmy dělali vlastní parodie.
Bylo by snadné odepsat to jako špatnou, ale relativně neškodnou teologii od jedinců, kteří nestudovali do hloubky postapokalyptický žánr písma, do něhož Zjevení spadá. Nevěřím, že by můj sbor nebo jeho představitelé měli nekalé úmysly, když to učili; bylo to vše, co znali.
Nicméně s pokračující válkou a válečnými zločiny v Gaze začal tento typ teologie, která staví Izrael do centra Božího plánu pro poslední časy, přímo ovlivňovat naši zahraniční politiku a napomáhat brutálnímu režimu Benjamina Netanjahua.
Nejvýraznějším příkladem toho bylo, když předseda Sněmovny reprezentantů Mike Johnson udělal jakýkoli kompromis, aby získal vojenskou pomoc pro Izrael. Jak sám prohlásil: „Musíme se ujistit, že celý svět chápe, že Izrael není sám a že Bůh požehná národu, který žehná Izraeli. … Chápeme, že to je naše role. Je to také naše biblické nabádání. Je to něco, co je pro nás článkem víry. Je to také skvělá zahraniční politika.“
Tato teologie je samozřejmě velmi zjednodušenou a zkreslenou vizí Ježíšova Božího království, ale posilují ji kazatelé jako John Hagee, který se s Johnsonem setkal krátce předtím, než pomohl zajistit balíček vojenské pomoci Izraeli. Ústava a lidská práva jsou až na druhém místě za zkresleným biblickým pohledem na roli Izraele.
Boom špatné teologie o konci světa v 90. letech a na počátku nového tisíciletí má nyní zničující vliv na naši zahraniční politiku a umožňuje Netanjahuovi pokračovat v tom, co světové společenství začíná označovat za genocidu.
Pokřivená teologie umožnila křesťanům v Americe, aby se do značné míry postavili do opozice vůči Ježíšovu poselství. Zbytek světového společenství to musí udivovat a nedokáže pochopit, jak mohou ti, kteří tvrdí, že následují Knížete pokoje, zavírat oči před Netanjahuovými válečnými zločiny – nebo ještě hůře, přímo je podporovat.
Je načase, abychom činili pokání a začali následovat Ježíše namísto nebezpečné teologie, která s ním nemá nic společného.
Will McCorkle
Will McCorkle
Will McCorkle působí jako profesor pedagogiky v Charlestonu ve státě S.C. a je členem představenstva organizace Practice Mercy Border Ministries. Píše o tématech imigrace, míru a víry.
-tep-
Můžete také navštívit naši facebookovou stránku Baptisté – Síť víry nebo facebookovou skupinu Zpravodaj Baptisté – Síť víry







