Zneužívání: 65. Ženy kazatelky, kažte hlasitěji!
Zneužívání
Nejlepší způsob, jak protestovat proti zákazu kazatelek v SBC, je pokračovat a kázat hlasitěji
Minulý týden drtivý počet delegátů Southern Baptist Convention hlasoval pro vyloučení Saddleback Church a Fern Creek Baptist kvůli jejich přijetí ženského do vedení sboru. Podporuji uznání kazatelek nejen jako legitimní v naší době, ale také na základě důkazů v Písmu.
Tolik jsem se hádal před pár měsíci. A souhlasím s názory vyjádřenými nedávno v otevřeném dopise baptistickým ženám.
Baptistická identita byla vytvořena v kotlíku pozdější protestantské reformace. Vznikla se specifickým pohledem na křest věřícího. Navrhuji, aby baptisté všech přesvědčení zvážili další protest proti názorům SBC. Na rozdíl od některých protestů, které mohou rychle překročit jejich bezprostřední dosah, navrhuji protest, který bere vážně Ježíšovo učení v Matoušovi 5:9:
„Blahoslavení tvůrci pokoje, neboť oni budou nazváni dětmi Božími.“
Otázka zní: Jak?
Baptisté jsou skvěle decentralizovaní ve srovnání s jinými křesťanskými skupinami. Tento typ zploštělé hierarchie a místního vládnutí oslovuje křesťany, kteří vkládají hodně víry do myslí a srdcí jednotlivých věřících. To znamená, že když se něco nezdá správné, dobré nebo morální, jednotlivý věřící má odpovědnost vyjádřit své obavy. Tento druh protestu odpovídá cílům pozdějších protestantských reformátorů.
Sečteno a podtrženo: Názory SBC na ženy v kazatelské službě, vyjádřené prostřednictvím jejích sborů, pravděpodobně nebudou ovlivněny biblickou hermeneutikou, učeností potvrzující kritickou roli žen nebo dokonce apelem na relevanci v dobách vážného poklesu členství.
Sbory Cooperative Baptist Fellowship již potvrzují vedení žen ve sboru a činí tak již nějakou dobu. Mnoho dřívějších sborů SBC, které potvrzují kazatelskou službu žen, opustilo SBC již dávno a připojilo se k CBF.
Nejlepší způsob, jak protestovat proti rozhodnutí SBC, je pro všechny baptisty, kteří s ním nesouhlasí, že kazatelská služba žen bude pokračovat bez ohledu na to, jak SBC hlasovala.
Jistě, existuje nesčetné množství důvodů pro kazatelskou službu výhradně mužů – důvody, které jsou již dávno vyvráceny důkazy z Písem. Nenechte se mýlit: Účelem navrhované ratifikace, že sbor „nepotvrzuje, nejmenuje ani nezaměstnává ženu jako kazatelku jakéhokoli druhu“, je umlčet ženy.
Nejlepší protest je pokračovat a kázat hlasitěji. Jinými slovy, ignorujte pokusy SBC umlčet ženy. Protest, jako je tento, umožňuje baptistickým ženám a mužům být „mírotvorci“ Ježíše, protože se nezapojí do taktiky SBC ani nebudou umlčeni.
SBC tolik ztrácí vyloučením žen ze svých formálních řad. Ztrácí kazatelské zastoupení poloviny svého ustavujícího orgánu. Ztrácí ženskou zkušenost víry a křesťanského života. Ztrácí autentické a inspirované hlasy, které uskutečňují křesťanské poselství jako vedoucí, a přichází o další generaci budoucích kazatelek, které by mohly hlásat naději na vzkříšení.
Ve svém protestu proti takovým názorům, tím, že pokračují bez ohledu na SBC, ženy a muži baptistického vyznání chtějí ukázat dnešním a budoucím ženám, že také mohou pokračovat v práci přinášet naději padlému světu. Je důležité, aby se mladí lidé viděli v dnešních sborových vedoucích, takže když přijde jejich čas, věděli, jak používat svůj hlas ke chvále, uctívání a moudrosti.
Dnešní baptistické dívky potřebují vidět ženy jako kazatelky, aby se také nebály hlásat evangelium.
Moje babička, celoživotní baptistka, mi dala cennou lekci. Jako nejmladší ze čtyř dívek jí starší sourozenci pravidelně říkali, co a jak má dělat. To pokračovalo po celý její život. V jednu chvíli jako dospělý jsem si uvědomil, že vždy přikývla hlavou a řekla „OK“ a pak okamžitě – a tiše – udělala to, co považovala za správné.
Jednou jsem se jí na to zeptal a ona se tomu zasmála a řekla jednoduše, ať pokračuji a dělám správnou věc, bez ohledu na to, co lidé říkají. Když byla v roce 1949 přijata na farmaceutickou školu, děkanka jí řekla, že spolu se třemi dalšími ženami jsou „odpady“, protože se prostě vdají a nikdy nebudou farmacii vykonávat.
Moje babička tiše řekla: “OK” a zakousla se do studia. Umím si představit tvář paní děkanky, když v roce 1953 promovala v oboru jako nejlepší studentka. Poté pokračovala ve farmaceutické praxi 44 let.
Zapsal jsem si v mé mysli tyto akce jako formu protestu. Pravidelně na ni myslím a minulý týden jsem tak učinil ve zprávách SBC. Navrhuji podobný protest.
Pokračujte, sestry kazatelky. Hlásejte evangelium. Máte mnoho, mnoho spojenců. Nedovolte, aby se strach postavil do cesty konání dobré práce spočívající v realizaci naděje, lásky a míru ve světě.
James Willis III
James Willis III
James Willis III působí jako odborný asistent praxe pro náboženství na katedře filozofie a náboženství na University of Indianapolis. Je držitelem bakalářského titulu z teologie na Roanoke College ve Virginii, magistra literatury v bohosloví na University of St. Andrews ve Skotsku a titulu PhD ve srovnávacím náboženství z King’s College London v Anglii. Je bývalým členem Public Voices Fellow (2022–2023) s The OpEd Project.
-tep-
Můžete také navštívit naši facebookovou stránku Baptisté – Síť víry nebo facebookovou skupinu Zpravodaj Baptisté – Síť víry